Millencolin Open, The Grenadjär Story

År tvåtusenåttas Millencolin Open var en av de härjigare.

Jag, Emil och Simon beslutar oss att göra den här resan bara dagar innan själva tävlingen sätter igång och man borde veta vad som händer när snabba beslut fattas utan vidare genomtänkning. Jag säger inte att det gick dåligt eller fel, det får ni själva avgöra.

När vi kommer fram till Örebro efter några svettiga felkörningar på europaväg utan vändplats så är det mörkt och tävlingen har redan börjat när vi står och checkar in på vandrarhemmet Grenadjären, på grund av alkoholinköp på systembolag. Vi skyndar oss för att hinna se något, och möts av en vägg av människor i trapphuset och vid ingången av skatelokalen. Det blir öl istället!

Jag, Emil, Simon och Fet-Jonte förfestar på vandrarhemmet och drar sedan ut på första utekvällen av två.
Våra minnen är suddiga tack vare att Örebro inte verkar ha någon större bry om att hälla upp alldeles förmycket alkohol i glasen bara man frågar! SÅ jag hoppar direkt till hemfärden.
Vi kommer hem en efter en och somnar snabbare än snabbt kan jag lova.

Morgonen därpå är någonting fel? Var är Simon!
Vi kollar under sängen, vi kollar på toaletterna, i duschen? inte heller i köket. Han är inte där bara.
Happ? telefonen är också av? "Han dyker säkert upp..."
Simon kommer ut från polisstationen klockan 1-2 på dagen och ringer mig och berättar att han berättar när han kommer till vandrarhemmet.
Simon kommer dit som ett annat spöke och säger att han har suttit häktad i fyllecell sedan klockan 7 på morgonen, och detta för att han har tagit sig in i ett tåg. Han blev hittad av banarbetarna när dom kommer till jobbet, som ringer polisen.
Polisen hade berättat för Simon, som själv inte har några minnen om händelsen, att han hade dragit och tryckt och vridit på alla knappar, spakar och nycklar i hela tågkabinen!
Aja, allt är bra i alla fall så vi sticker och kollar på finalerna.

Dricker öl.
Skippar tävlingen för att dricka mer öl i bilen efter polisen hade klagat på alkoholkonsumtion i lokalen, vilket faktist var ett förbud. Dumt förbud.
Hemligt sällskap dyker upp i bilen!
Mera öl!

Så när vi kommer tillbaka till vandrarhemmet för att dricka lite mera öl så följer hemligt sällskap med mig och det blir action framför ögonen på folk och annat snusk som Emil och Simon börjar filma med deras mobil och digitalkamera. Som tur var gick 2 av 4 ut ur rummet och förfesten kunde fortsätta därpå. Tacka gud för mer öl!

Utgången kväll nummer två är något lugnare, till en början.
Jag tycker att det är mörkt, tråkigt, har annat i tankarna.
Mer öl! sen snabbt hem innan de andra kommer.

Duschar, går in i rummet och så helt plötsligt är alla hemma, inklusive de andra 100 skejtarna som bor i våran korridor. Festen fortsätter i vandrarhemmet och vi har mycket öl kvar att dricka, så börjar det igen. Mer snusk! Mer filmning! Och helt plötsligt när jag vänder huvet om så är det en bataljon av människor bakom min rygg som vill in i rummet men Emil och Simon agerar dörrvakt och släpper bara in en åt gången. Dags att låtsas som ingenting har hänt. Nu är det en massa dryga sextonåringar här inne och klockan börjar närma sig sent. Strax efter dör hela huset, jag vet inte om alla däckade för det gjorde då jag.

En soft söndag dyker upp och det blir biljard efter en massa tjaffs om straffavgifter för flera olika punkter på vårat rum. Det ska saneras hit, köpas nya lakan dit, en nyckel är borta och att försova sig två timmar efter man ska vara ute var visst inte heller okej. Skiter i allt och väntar på att fakturan kommer hem i brevlådan.
Drar och spelar bowling istället! Jag slår min bästa serie någonsin, sex strikes i rad plus ett par spärrar och jag minns inte om det hamnade på runt 230 nånting? Har jag rätt Simon? kanske helt fel.

Det tråkigaste av historien är kvar och det är hemvägen, skjutsar hem hemlig och
bla bla bla bla bla blablabla bla blab bla bla bla
blablablaba bla blalbablaba bla ba blabla
bablablablablblblblaa
blabla blab labb ball labb
blabla bla blablabal blaabla blablabl
HEMMA!


Detta stog senare på Tacky News någon dag senare.



Först när jag skrev det här så tänkte jag utelämna namn och vissa detaljer, så hände nånting och så här slutade det. Pure!


Kommentarer
Postat av: bibi

hej grabbar!

tyckte lite synd om er för att ni inte hade några kommentarer....

puss =)

2009-11-28 @ 22:56:17
URL: http://bibss.blogg.se/
Postat av: simon kanon

om jag inte minns fel så var det 228 poäng, har en bild på det nånstans

2009-11-29 @ 00:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0