Skärtorsdagen

När jag igår skulle hem från krogen så beställde jag en taxi till brogatan, det kom aldrig nån taxi. Jag ringde upp och tanten sa att hon kunde beställa en ny taxi men det tar 20 minuter till. Fuck det, tänkte jag och började gå samtidigt som jag ringde andra taxibolag. En timmes väntetid här, 50 minuter där. Så jag fick ta och ringa tillbaka till det första inkompetenta taxiföretaget jag ringde. Då säger tanten att jag måste gå tillbaka till brogatan! Vilket skulle ta 10 minuter för mig att gå och sen skulle jag få vänta 10 minuter till. Har man då en skinnjacka på sig och håller på att frysa ihjäl så är det inte en möjlighet, vilket hon inte verkade förstå sig på. Jag skrek argt så hon slängde på luren. Ringde upp igen och sa förlåt för det jag hade sagt, frågade om hon kunde skicka en taxi dit jag var. Hon sa "ja, men det tar 20 minuter". Då slängde jag på luren och gick hem med arga bestämda steg, kall som fan kom jag till slut hem.


Bakfull en lååång fredag, vaknade kl 4 och firade mammas födelsedag innan jag stack till en musikvideoinspelning i en lägenhet på stan. Har varit bortblåst i tomma tankar hela dagen och haft allmänt svårt att fokusera på ens de enklaste småsakerna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0