hazz is out




Skönt klipp får comeback en sån här regnig dag. ..och alla alla alla måste faktist ha sett det här klippet.



Jag satt nyss och spelade black sabbath på elguran med min lånade 150w marshall-stärkare, maxade högtalarna på musikanläggningen och spelade ännu högre med förstärkaren. Allting i rummet skallrade omkring och fick styras tillbaka på plats med både armbågar och fötter, medans jag spelade, för att inte trilla i backen. Då hör jag ett "BANK BANK BANK" från våningen ovanför och tänker : "vaaafan får jag inte ens leka med förstärkaren en pytteliten stund EN gång i veckan?! ..och slutade spela, blev less. Sen 5 minuter senare så kommer frun (till maken som hade bankat) ner och knackar på min dörr. Jag tänkte : "..och här kommer utskällningen..". Men nej, tvärt emot! Hon hade skällt ut sin man för att han hade bankat i golvet (vilket han hade gjort på skämt tydligen) och sa att jag får spela huur högt jag ville och när som helst jag kände för det, men inte alltför sent. Hon sa " Jag gillar musik och jag tycker att du spelar så bra så det gör absoluuut ingenting att du spelar, spela högt och spela länge för oss stör du inte alls! Och nu vill jag att du fortsätter spela för annars får jag dåligt samvete!". Samtalet fortsatte och jag har världens softaste grannar! /nio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0