Stoppad av spermier







Idag fyllde Simon 22.

Efter nio på kvällen drog vi och skejtade, Anton kom sent som vanligt med ett leende på läpparna vid halv elva va. Gick rätt bra va. Satte nåra trick va. Sen skjutsade Simon hem alla va, började med Anton på mariehem va. Körde sen ner mot stan via berghem och tog den här bilden (ovan) mitt i en korsning där polisen stog och väntade på grönt ljus va. Sen förföljde dom oss hela vägen till efter 30-sträckan vid busstationen va. Då när 50-skylten kom så tryckte Simon på gasen rätt häftigt upp i 50 va, och då kom blåljusen på va. In på bangården åkte vi och där blev alla i bilen förhörda om vad som gjorts under kvällen, Simon fick blåsa, varför det blixtrade när vi åkte förbi korsningen, vad simons målargrejer gjorde i bilen, om jag och Fredrik var syskon, om det gick bra att skejta, frågor om våra kompisar höll på med knark, om vi själva höll på med knark. Sen lyste dom oss i ögonen va, en och en va. BRA polistjej som sa "kolla i mina ögon medans jag lyser med lampan i dina", gärna tänkte jag. Sen var dom nöjda och önskade en fortsatt trevlig kväll. Som om jag hade tänkt vara vaken länge till va?  Hade sovit nu om det inte hade varit för dom där.

Sen tyckte jag att det var ohövligt av polisen att inte uppmärksamma Simons födelsedag när dom kollar hans legitimation.

"GRATTIS på födelsedagen Simon, önskar polisen, av oss får du en rutinkoll!"

För övrigt så har Simon blivit stoppad 2 gånger, och båda gångerna så har både jag och Fredrik varit med, och samma frågor har frågats. Vad är grejen va?

/NIO

Kommentarer
Postat av: babak

http://www.youtube.com/watch?v=Ev27DBGsXTc

2010-01-22 @ 14:06:20
Postat av: The knight who says Ni!

Detta kan liknas vid Stasi under sin storhet i Östtyskland ... Att oss proletärer trakasseras är tyvärr ingen nyhet

2010-01-22 @ 14:07:58
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=-oYY1NGtdRE word

2010-01-22 @ 14:17:12
Postat av: sketchnice

Alla som åker skateboard går ju på crack och förvarar sitt stash i målarburkar. Det vet ju alla, inte minst polisen.

2010-01-22 @ 15:23:30
Postat av: simon kanon

tack för presenten polisen, uppskattades verkligen.... NOT

2010-01-22 @ 15:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0