Ett mindre snöfullt land

Min nyårsafton var en av dom bästa, men i jämförelse med mina tidigare så har jag inte mycket att jämföra med. Förra året satt jag hemma hos Thomas på Österhaus gate och hängde röv, året före det var jag nykter och skuldfylld, året före det missade jag tolvslaget någonstans mellan Högfjällshotellet och Stockstugan för att resten av kvällen bara vandra runt utomhus utan att ha någonstans att dra eller ens ha någon öl att dricka.

Hursomhelst såg det ut såhär;
Jag hade svårt att somna natten innan nyårsafton och började städa mitt rum. Blev less på att inte ha några planer på nyår och började även packa en väska, utifallatt något skulle dyka upp. Kollade även internetbanken och bussar lite hitådit. När jag vaknade på nyårsafton så lyckades jag få tag i en biljett till Högfjällshotellet i hemavan och därmed hade jag en plan. Bussen gick klockan två men jag var tvungen att höra av mig till någon att jag skulle komma, det fick bli Simon, och som tur jävla var så hade dom inte åkt än OCH hade en plats kvar i bilen. När vi sen kom till hemavan vid 6 så åt vi middag hos Arne Jacobsson 97 år med Hasse och Marie, drack lite vin och cognac innan vi sköt Hasses baota-raketer och åkte upp till hotellet. Ingen visste att jag skulle komma så jag smög in och hängde av mig jackan och överraskade boysen som redan var fulla och där.  Just innan tolvslaget; jägermeister, på tolvslaget; var alla på samma plats samtidigt under ännu fullare omständigheter, efter tolvslaget; champagne i Eric's hotellrum. Efter den hära intensiva korta stunden så är det ganska luddigt och senare gled jag på efterfest med spritshottare och glamrockare där jag sov, blev upphämtad och for sedan hem 16 timmar efter jag anlänt till byn. Hur bra vart inte dehärarå!? Tack för det gångna året, ut med det gamla och in med det nya!


Pest eller kolera:

Niklas: Simon, om du var tvungen att välja. Du hade antingen två kön eller celldelade dig som en plattmask?
Simon: Hermafrodit menar du?
Niklas: aa
Simon: Självklart två kön, då skulle jag knulla mig själv.
Niklas: Blir inte det incest?
Kitty: Usch'




/nickenio





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0