Dramatisk katträddning i Umeå

Flera umebor stannade upp utanför Kungsgatan 45 idag där det pågick en dramatisk katträddning.

- Som jag förstod det hade katten hoppat eller ramlat ut från ett fönster på tredje våningen, berättar Adam W Zetterqvist som tog den här bilden.

- Ägaren fick själv klättra ut efter katten och hade när jag kom dit tagit sig ned på taket där katten befann sig. 

Ett antal personer engagerade sig i räddningsarbetet. Bland annat kunde djuraffären intill bidra med stege och en kattbur.
- Det var en riktig rysare, flera personer stannade upp och följde räddningen, säger Adam W Zetterqvist.

Sari Keskitalo, som jobbar i djuraffär på Mariedal, såg situationen och ingrep med hjälp.
- Jag skulle bara gå dit och hämta foder till Mariedalbutiken. Då såg jag att de satt där upp med katten under taket. Jag hämtade stege och höll i den, så att katten och killen kom ner, säger Sari Keskitalo.

Det hela slutade till slut väl och såväl kattägaren som katten klarade sig utan skador.

 

 

Freddy du skulle ha stängt fönstret, stackars kisse.


Kommentarer
Postat av: simon

haha fy fan va kul, cat crimson living on the edge... bokstavligen.

freddy måste vara snällare med katterna så dom inte vill rymma

2011-02-02 @ 16:53:09
Postat av: Anonym

asså hur törs du lägga skulden på mig?



sen vare ju hand banana som hoppa ut, tror dock inte hon kommer ställa sig i fönstret nå mer..

2011-02-03 @ 11:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0